ODAKINT

Odakint

Bakonyi kék - Kisgyón-Jásd

2014. március 22. - Szekeres Gábor

Angéla 21 hónapos, de nem ez volt az első túrája. Hordozókendőben járt már 4 hónaposan a Budai-hegységben, tavaly nyáron pedig sátraztunk már vele a Börzsönyben és sziklamászásaink során is gyakran magunkkal vittük. Viszont ez volt az első Kéktúrája. :)

A Kéktúrát 5 évvel ezelőtt kezdtük Hollóházától nyugati irányba, vagyis visszafelé. Ez idő alatt 761 kilométert gyalogoltunk és a Bakonyban, Kisgyónig jutottunk el.

Talán kevésnek tűnik a megtett távolság, de idő hiányában ennyire futotta, meg hát annak ellenére, hogy imádunk Kéktúrázni, nem csak ezzel töltöttük a szabadságokat és hétvégéinket. Pontosabb lenne ha kiszámolnám, hogy hány napot töltöttünk az 5 év során a kéken, de igazából nincs jelentősége. Viszont nagyon ügyeltünk arra, hogy mindig sátrakkal keljünk útra akkor is, ha csak 4 napra, vagy akár 2 hétre vetettük bele magunkat a "vadonba". Emiatt óriási hátizsákokkal vándoroltunk és napi 30, legfeljebb 40 kilométert tudtunk átlagosan megtenni, cserébe pedig ott aludtunk ahol ránk sötétedett. A hozzánk közelebbi szakaszokon csak hálózsákokat vittünk magunkkal, esőházakban és kilátókban aludtunk. Így igazán kalandosra sikerült minden túra, amelyet mindig ott folytattunk, ahol abbahagytuk.

dsc_0158k.jpgdsc_0160k.jpgA Bakony kezdő szakaszát 2 évvel ezelőtt Edit már pocakosan tette meg. Majd megérkezett a pici, mi pedig szüneteltettük a kéket ez idáig...Ezen a hétvégén úgy gondoltuk, hogy kipróbáljuk, hogy tudunk haladni Angélával. Már kinőtt abból a korból, hogy csak egy hordozókendőben aludjon. A kései indulástól kezdve mindent hozzá igazítottunk. Nem is terveztünk nagy távolságot megtenni. Összesen 11 kilométert Kisgyóntól Jásdig és egy kis kitérő a Tési-fennsíkon, ami összesen talán 14-15 kilométer. Most először a Kéktúra során segítőink is akadtak Bandi barátunk és Melinda személyében. A terv az volt, hogy kocsival kb. 2 óra alatt leérünk a Kisgyón Természetbarát Telepre, délelőtt 10 órakor megkezdjük a túrát, Bandi pedig az út háromnegyedétől visszafut a kocsiért, hogy mire mi Jásdra érünk ő már ott legyen.

Angélával nem mindig sikerül a betervezett időt tartani, de percre pontosan 10-kor indultunk. Pecsételés után irány a Bakony. Kislányunk is gyalog kezdte és láthatólag nagyon élvezte az erdőt és a szép időt. Persze a nap folyamán volt ő ölben, a nyakunkban, hordozókendőben elől és hátul. Néha nézelődött, néha pedig szundított. A Bányász emlék előtt elhaladva "hamar" az Erdei szentélyhez értünk. Ekkorra már dél volt, úgyhogy Angi megevett egy bébi ételt. Otthon már nemigen adunk neki ilyesmit, de túrán ez is tökéletes volt.

Továbbindulva a Tűzköves-árok mentén, majd a Hamuház előtt haladtunk el. Kis kitérő a Csikling-várhoz - nem sok minden maradt belőle - majd vissza a kékre. Angi ezen a szakaszon már elaludt, így meg is lepődtünk, hogy milyen gyorsan az Alba Regia Barlangkutató Állomáshoz értünk ahol pecsételtünk ismét. (Magához a barlanghoz nem tettük meg a kitérőt, hiszen egy aknán keresztül lehet lejutni a barlangba, így kívülről nem sok minden látszik.)

dsc_0242k.jpgEzután jött a túra egyhangúbb része. Végig a műúton baktattunk Tésen. Itt a kék jelzés jobbra lefordult, de mi tovább mentünk a Tési szélmalmokhoz. Angi ismét ébren és ismét két lábon. :) Minden fűszálnál és minden virágnál megálltunk. Nagyon lassan haladtunk Tés főutcáján, de csak eljutottunk a Szélmalmokig.

dsc_0241k.jpgdsc_0248k.jpgA közelebbi malom - amihez kulcsot is adtak, hogy bemehessünk - a múlt héten a nagy viharban megsérült és letört az egyik lapátja. Most is jó szeles volt a fennsík, viszonylag rövid időt töltöttünk itt. Bandi közben már átöltözött. Együtt indultunk vissza a kékhez vezető úton. Mi gyalog Melindával, ő pedig futva vissza Kisgyónig. Közben nálunk ismét kényszerpihenő. Pelenkacsere, evés, ivás. Végre visszajutottunk a kékre és magunk mögött hagytuk az aszfaltot. Sajnos ezen a szakaszon nagyon sok erdőirtást és tarvágást láttunk. Ami a jelzéseket illeti, elég jól követhető volt mindenütt a kék, két helyen kellett csak a térképre is ránézni. Jásd előtt a Siska-kútból frissítettük magunkat, majd délután fél ötre értünk be a faluba. Bandi addigra már várt minket. Itt esett le mennyire lassan haladtunk, egész nap 6 és fél órát gyalogoltunk a picivel. Se baj, a kitűzött célt teljesítettük. Mindenki jól érezte magát, sőt Angi is meglepően jól bírta. Újabb pecsét után irány haza.